Майстер-клас як обмін досвідом

19 листопада 2019 р. членами ГО «Інноваційні обрії України», які також є викладачами кафедри української і зарубіжної літератури МДПУ імені Богдана Хмельницького, було організовано і проведено майстер-клас «Візуалізація навчального матеріалу на уроках літератури як засіб підвищення якості філологічної освіти». Серед учасників заходу були студенти IV та IМ курсів, а також учителі української мови і літератури та зарубіжної літератури ЗОШ №22, №5, Мелітопольського ліцею-інтернату, Мелітопольського вищого професійного училища, Костянтинівського НВО №1 «Таврія» та КЗ «Бурчацька ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу Є.І. Носаль».

 

 

Доцент Шарова Т.М. розповіла присутнім про масові онлайн-курси як візуалізацію навчального матеріалу, познайомила з освітньою платформою ВУМ (Вільний Університет Майдану) і провела в онлайн-режимі тестування учасників майстер-класу з курсу «Креативне мислення», за результатом якого одразу на екрані системою був згенерований сертифікат про успішне проходження випробувань.

 

 

Запрошений тренер, учитель української мови і літератури ЗОШ №22 Лук’янова М.В., провела майстер-клас на тему «МАКова технологія на уроках літератури». Вона розповіла про різні засоби візуалізації навчального матеріалу, які використовуються на уроках української літератури як елемент арт-педагогіки, ознайомила із основними принципами такого підходу у навчанні, презентувала розроблені власноруч колоди метафоричних асоціативних карт (МАК), які використовує на заняттях для аналізу художніх текстів на рівні композиції, образної системи тощо.

 

 

Доцент Землянська А.В. ознайомила присутніх з технологіями скрапбукінгу та кардмейкінгу, зі скрап-проєктами та методикою їх використання на уроках української і зарубіжної літератури, запропонувала перевірити свої знання та креативні здібності через створення проєкту-картки за певними літературними напрямами і течіями (бароко, футуризму, імпресіонізму та ін.).

 

 

Унаслідок мозкового штурму учасники майстер-класу успішно виконали завдання: дуже креативно підійшли до оформлення і змістового наповнення листівок, проявили свої навички групової роботи та критичного аналізу робіт інших команд.

 

 

Окрасою майстер-класу стали роботи студентів філологічного факультету та учнів ЗОШ №22 у різних техніках (кардмейкінг, інфографіки, лепбуки, рекламні буклети тощо).

Усі присутні отримали нові ідеї, практичні навички й уміння візуалізувати художній матеріал, сертифікати учасників та пам’ятні подарунки – монографії викладачів кафедри і твори сучасних письменників.

 

Інформацію підготувала доцент Землянська А.В.