Деокупація: алгоритми першочергових дій органів місцевого самоврядування та освітян

Міністерство освіти і науки України підготувало покрокову інструкцію для відновлення освітнього процесу після звільнення тимчасово окупованих територій та юридичні аспекти.

Алгоритми першочергових дій органів місцевого самоврядування після деокупації тимчасово окупованих територій для поновлення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти

1. Ужити невідкладні заходи для визначення першочергових потреб галузі освіти для поновлення навчання дітей, які проживають у звільнених населених пунктах, за українськими стандартами та забезпечити гарантоване Конституцією України право на освіту.

2. Ужити заходи до встановлення місця перебування учнів, педагогічних та інших працівників закладів загальної середньої освіти. Встановити зв'язок з учнями та їхніми батьками, які перебували на тимчасово окупованій території, з метою організації навчання.

3. Провести аналіз контингенту учнів, які перебувають на території громади у розрізі населених пунктів (формування списків учнів з переліком першочергових потреб).

4. Створити безпечне освітнє середовище в умовах воєнного стану, провести відповідну роз’яснювальну роботу з учнями, батьками та педагогічними працівниками шкіл, зокрема про ризики, пов’язані із перебуванням у зоні можливого ураження вибухонебезпечними предметами, та дотримання правил поводження з вибухонебезпечними предметами.

5. Провести аналіз забезпеченості учнів та педагогічних працівників підручниками, комп’ютерним та іншим обладнанням для організації навчання.

6. Провести інвентаризацію матеріально-технічної бази закладів освіти. Створити робочі групи із залученням відповідних фахівців та забезпечити проведення:

- технічного обстеження комплексів будівель та споруд закладів освіти;

- обстеження захисних споруд цивільного захисту або пристосованих укриттів безпосередньо у закладах освіти або на відстані не більше 100 м від будівлі;

- інвентаризацію збережених матеріальних цінностей.

7. Організувати повернення евакуйованого майна закладів освіти, необхідного для початку освітнього процесу.

8. З метою уточнення обсягів освітньої субвенції внести зміни (за потреби) до Інформаційної системи управління освітою щодо контингенту учнів (вихованців) та педагогічних працівників закладів освіти після деокупації.

9. Організація освітнього процесу на деокупованих територіях передусім має залежати від безпекової ситуації і визначається рішенням військових адміністрацій. На звільнених територіях з міркувань безпеки всіх учасників освітнього процесу рекомендовано здійснювати навчання в онлайн-режимі.

Організація надання освітніх послуг за дистанційною формою навчання на територіях, де приміщення закладів освіти зруйновані та неможливо здійснити логістичне забезпечення освітнього процесу за наявної інфраструктури, має здійснюватися із залученням закладів освіти, приміщення яких не пошкоджено.

 

ДжерелоМіністерство освіти і науки України