Цифровий простір освітянина: від теорії до практики. День перший

9 серпня 2023 року у межах літньої онлайн-школи «Я обираю цифрові інструменти», що організована ГО «Інноваційні обрії України» та Інститутом політико-правових та релігійних досліджень, учасники мали унікальну можливість дізнатися про інтерактивні технології як важливу складову сучасного освітнього процесу та зануритись у світ цифрових інструментів під час соціально-емоційного навчання.

 

Модератор заходу: Тетяна ШАРОВА – доктор філологічних наук, професор, голова Правління Громадської організації «Інноваційні обрії України»

 

 

Спікери заходу:

Марина ТИХОНЕНКО – учитель української мови і літератури, англійської мови в опорному закладі «Кобеляцький ліцей № 2 імені Олеся Гончара Кобеляцької районної ради Полтавської області».

Тема: Інтерактивні технології як важлива складова сучасного освітнього процесу.

Олеся ДИБОВСЬКА – кандидат філологічних наук, заступник директора з навчально-виховної роботи Початкової школи імені Софії Русової Івано-Франківської міської ради.

Тема: Цифрові інструменти у соціально-емоційному навчанні.

 

Марина Тихоненко, яка виступила з доповіддю на цю тему, зосередила увагу на додатках LearningApps, Canva та WordWall, що надають педагогам і здобувачам освіти інструменти для організації активної роботи та ефективного навчання.

 

 

Один із основних плюсів використання цих додатків полягає у тому, що вони дозволяють створювати інтерактивні вправи, які можна успішно використовувати як на уроках, так і в позаурочний час. Це створює додаткові можливості для поглибленого засвоєння навчального матеріалу, розвиває творчість, сприяє кращому сприйманню і засвоєнню інформації. Такий підхід стимулює пізнавальний інтерес учнів і допомагає підвищити їхню мотивацію до навчання.

До інших переваг використання цих додатків можна віднести економію навчального часу, оскільки вчителі можуть легко створювати і зберігати інтерактивні матеріали для майбутнього використання. Крім того, такі інструменти сприяють розвитку логічного мислення і пам'яті учнів, зокрема через ігровий підхід до навчання.

Використання додатків LearningApps, Canva та WordWall дозволяє також покращити процес взаємодії між учнями та вчителем. Завдяки цим інтерактивним інструментам, учні можуть брати активну участь у навчальному процесі, співпрацювати між собою та з вчителем, що сприяє формуванню навичок самостійної і спільної роботи, комунікативних та соціальних вмінь. Інтерактивні вправи стимулюють їх цікавість до навчання і роблять процес засвоєння нових знань більш захоплюючим та ефективним.

 

 

Усі ці переваги інтерактивних додатків у навчальному процесі вказують на важливість їх використання для покращення якості освіти. Інтерактивні технології допомагають активізувати навчальну діяльність, розвивають ключові компетенції учнів та сприяють їхньому успіху в майбутньому.

Олесею Дибовською було представлено можливості використання цифрових інструментів у соціально-емоційному навчанні, що передбачає розвиток наскрізних умінь: читання з розумінням, критичне та системне мислення, конструктивне керування емоціями, творчість, здатність співпрацювати з іншими людьми, оцінювати ризики тощо.

 

 

Розглянуто середовище онлайн-дошки Padlet, презентації зі зворотнім зв’язком у реальному часі Mentimeter, конструктор для створення вікторин та освітніх ігор QuizWhizzer. Порушено питання необхідності інтерактивної взаємодії в освітньому процесі задля мотивації здобувачів освіти та реалізації компетентнісного підходу поруч із інтеграцією м’яких навичок.

Проаналізовано можливості використання цифрових інструментів для різних форм роботи та виокремлено їхні переваги у конкретних ситуаціях: допомагають ефективно активізувати здобувачів освіти, підсилюють психологічне налаштування, надають зворотній зв'язок та використовуються для формувального оцінювання, фіксують індивідуальні чи групові результати. Розглянуті інструменти надають доступ до використання публічних завдань із бібліотеки, а також інтуїтивно зручні шаблони для створення власних.

 

 

Цікаве обговорення актуальних питань є свідченням того, що теми, які були обрані для онлайн-школи є на часі. Аудиторія готова слухати, ставити питання та долучатись до обговорення. Після вебінару, як завжди, спікери та організатори обговорили захід та намітили подальші плани.

 

 

Попереду ще два дні занять зі слухачами, де можна буде зануритись у цифровий простір та отримати нові компетентності, що стануть в нагоду у професійному зростанні тих, хто навчається.

Працюємо разом для розбудови нашої держави – ставимо нові цілі й рухаємося вперед до Перемоги!