Рухаємо освіту разом: опановуємо цифровими інструментами. День другий

10 серпня 2023 року в межах роботи онлайн-школи «Я обираю цифрові інструменти» відбулася зустріч зі спікерами, які занурили слухачів у світ цифрових інструментів.

Цього разу спікерами були:

Тетяна ШАРОВА – доктор філологічних наук, професор, головний науковий співробітник відділу роботи з обдарованою молоддю Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»

Тема виступу: «Цифрова трансформація в освіті»

Сергій ТЕРЕЩУК – доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри фізики та інтегративних технологій навчання природничих наук Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

Тема: Як використовувати критичне мислення для оцінювання ресурсів Інтернет.

 

Тетяна ШАРОВА занурила слухачів у світ цифрової трансформації та наголосила на стратегічних пріоритетах цифрового простору. Акцент спікерки було зроблено на навичках сучасної людини, зокрема: критичне мислення, фінансова грамотність, лідерство, ініціативність, гнучкість, стресостійкість, креативність. Наголошено на ключових напрямках цифровізації.

 

 

Під час виступу Тетяна Шарова представила два цифрових ресурси, які слухачі можуть використовувати у своїй роботі: Renderforest (www.renderforest.com) та Smartdraw (www.cloud.smartdraw.com). Виступ спікера супроводжувався прикладами створення презентації, графічних об’єктів, а також діаграм та схем. Окрім презентації Тетяна продемонструвала реальне використання ресурсів, наголосивши на недоліках та перевагах цифрових інструментів.

 

 

Сергій ТЕРЕЩУК представив доповідь, в якій ґрунтовно висвітлив стратегії критичного оцінювання веб-ресурсів.

Згідно статті 12-ї Закону України Про освіту, серед провідних умінь, які є спільними для всіх ключових компетентностей НУШ, є вміння системного та критичного мислення. Чому важливо навчитися критично оцінювати веб сайти? Зростання користувачів Інтернет, зростання зареєстрованих учасників соціальних мереж, доступність технологій, які дозволяють навіть без спеціальної підготовки створити сайт, дають відповідь на це запитання.

Цьому варто навчати не лише учнів та студентів, а також і вчителів. Складність такого оцінювання полягає насамперед в тому, що не існує одного єдиного конкретного критерію «на всі випадки», за яким можна було б оцінити сайт як корисний для використання в навчальному процесі чи достовірний для проведення навчального дослідження. За певною сукупністю ознак користувачі самі мають визначити доцільність використання того чи іншого ресурсу. Ця сукупність ознак буде відрізнятися для різного віку учнів та залежатиме від навчальних цілей.

 

 

Доповідач на конкретних прикладах показав, як можна успішно здійснити оцінку веб-сайтів, спираючись на критичне мислення. Критичне оцінювання сайтів дозволяє використовувати їх для навчальних цілей та навчати студентів /учнів використовувати навички критичного мислення на практиці, що, своєю чергою, дозволяє повсякчас підвищувати власну майстерність у мисленні «вищого порядку».

Завтра на учасників чекають нові спікери, які представлять власний досвід використання цифрових інструментів, що можна застосовувати у професійній діяльності. По завершенню онлайн-школи усі учасники за умови успішного складання тестів, зможуть отримати сертифікат.

Чекаємо на нові теми та крокуємо тільки вперед!