Онлайн-школа «Я обираю цифрові інструменти»: освіта та наука в дії. День третій

11 серпня 2023 року в межах роботи онлайн-школи «Я обираю цифрові інструменти» працювали такі спікери, члени ГО «Інноваційні обрії України»:

Остап БОДИК – кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри англійської філології Маріупольського державного університету, член Міжнародної асоціації вчителів англійської мови як іноземної (IATEFL), TESOL International Association, TESOL Faculty United for Ukraine, сертифікований тренер-координатор та Майстер-Тренер Intel®Skills for Innovation.

Тема: INTEL®SKILLS for Innovation: практичні поради щодо створення креативних starter pack занять з англійської мови.

 

Сергій ШАРОВ – кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри комп’ютерних наук Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного.

Тема: Базові електронні ресурси для науковця.

 

Остап БОДИК у своїй презентації зауважив, що в сучасну епоху цифрових технологій упровадження їх у класи стає все більш поширеним. Однак не всі цифрові інструменти навчання однакові. Педагогам важливо обирати високоякісні ресурси. Зокрема, він підкреслив, що науковці й експерти працювали над визначенням характеристик високоякісних освітніх цифрових інструментів, використовуючи дослідження та науку про навчання, та виділили чотири принципи, або стовпи навчання, які допомагають учителям/викладачам визначити, чи цифровий інструмент є справді освітнім. Цими стовпами є активна участь, залучення до навчальних матеріалів, значущий досвід і соціальна взаємодія.

 

 

В епоху Четвертої промислової революцію, під час якої кар’єри в усіх галузях все більше інтегруються з технологіями та залежать від використання технологічних систем, педагоги на всіх рівнях освіти повинні формувати-розвивати-удосконалювати технологічні навички, критичне, креативне та соціально-емоційне мислення учнів/студентів для вирішення складних проблем. Ці навички Industry 4.0 включають здатність застосовувати штучний інтелект, аналізувати великі набори даних або використовувати обчислювальні моделі. Таким чином, можливість набути соціально-емоційних, дизайнерських та обчислювальних навичок є важливою для всіх здобувачів освіти, а не лише для тих, хто згодом вивчатиме комп’ютерну чи інженерну техніку чи працюватиме в галузі інформаційних технологій.

 

 

Остап Бодик познайомив учасників з ініціативою Intel® Skills for Innovation (Intel® SFI), яка дає змогу педагогам застосовувати технології для створення інноваційного навчального досвіду, що активно залучає студентів до будь-якого навчального середовища – віртуального, шкільного чи змішаного. Розроблена Intel® SFI система, що збалансувала освітні стандарти багатьох країн, фокусується на соціально-емоційному навчанні, навичках «Індустрії 4.0» та інтеграції технологій, які знадобляться для процвітання в житті та кар’єрі в нашому швидко мінливому світі.

Спікер на практиці продемонстрував, як розроблена рамка компетентностей (Intel Skills for Innovation Framework), визначаючи навички (Skillssets for Innovation), соціально-емоційне навчання (Social-Emotional Learning) та спосіб мислення (Mindsets for Innovation) здобувачів освіти для вирішення прикладної проблеми, призводить до створення учнями комп’ютерної програми, візуалізації даних або обчислювальної моделі на заняттях англійської мови.

 

 

Сергій ШАРОВ під час доповіді наголосив на важливості для науковців профілів в різних професійних системах. Завдяки науковому профілю формується імідж науковця, відбувається популяризації його професійної діяльності, забезпечуються можливості для комунікації з науковою спільнотою. Під час своєї доповіді він зазначив, що для наукових та науково-педагогічних працівників формування та підтримка профілів науковця хоча б в декількох системах є обов’язковим компонентом їх професійної діяльності.

 

 

Спікер наголосив на тому, що на сьогодні існує досить багато соціальних наукових мереж, репозиторіїв, реферативних баз даних. Він показав можливості таких відомих електронних ресурсів для формування профілю науковця як ORCID (створення єдиного міжнародного реєстру вчених), Google Scholar (відома безкоштовна спеціалізована пошукова система, що надає можливість шукати публікації та науковців), ResearchGate та Academia.edu (наукові соціальні мережі, призначені для забезпечення комунікації між вченими).

 

 

Після надання короткої інформації про можливості кожної з розглянутих наукових інструментів спікер продемонстрував способи роботи з ними. Учасники онлайн-школи могли побачити, як за допомогою різних наукових електронних ресурсів відшукати потрібну публікацію або науковця, де можна побачити кількість цитувань та h-index науковця, які аналітичні дані щодо власної наукової діяльності можна отримати тощо.

 

Онлайн-школа «Я обираю цифрові інструменти» завершила свою роботу. Попереду тестування учасників на предмет перевірки знань, наданих під час вебінарів!

Усі учасники онлайн-школи за умови успішного складання тестів отримають сертифікати підвищення кваліфікації.